Baten | Rekening | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | |||
Dienstverlening | -465.173 | -568.228 | -332.330 | -394.830 | -410.330 | -410.330 |
Lasten | Rekening | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | |||
Dienstverlening | 777.785 | 854.160 | 926.288 | 916.168 | 938.667 | 949.167 |
Saldo | Rekening | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | |||
Dienstverlening | 312.613 | 285.932 | 593.958 | 521.338 | 528.337 | 538.837 |
Toelichting op financiële ontwikkelingen
Zowel de baten als lasten op taakveld 0.2 Burgerzaken liggen de komende jaren in lijn, de toename van de directe salariskosten wordt veroorzaakt door een actualisatie van de methode om salarissen over de taakvelden te verdelen. Binnen taakveld 0.4 Overhead zijn vanuit de budgetoverheveling in 2024 middelen beschikbaar voor de uitvoering van de Wet digitale toegankelijkheid en Wet open overheid, het project digitale leeromgeving en digitale fitheid.